Hrek : Yamaha WR450 & 2trac teszt |
Yamaha WR450 & 2trac teszt
2005.04.19. 14:33
Megkaptam a Yamaha Hungritl a kt WR 450-es tesztmotort, egy simt s egy fantasztikus Yamaha-hlins kooperciban kszlt ktkerkhajtst, hogy prbljuk ki milyen rzs lehetett a Prizs-Dakaron hastani egy ilyen ktkerkhajts endur motororral.
Megkrtem Tth dmot (kis orszgunk egyik legjobb motokrossz versenyzjt), hogy segtsen a teszt elksztsben, mgiscsak hitelesebb vlemnyt tud mondani rla, mint n. Elsre igent mondott, mrcsak azrt is, mert neki is furdalta az oldalt a kvncsisg: milyen az, amikor az elskerk hz ki a bajbl.
Elindultunk a Solymr melletti erdbe, flmotoroztunk egy hegyre, mentnk sk fldton, laza talajon s krosszplyn is.
Bemelegtsnek a hegyre mentnk elszr, itt rgtn tallkoztunk a ktkerkhajts elnyeivel, mert a puha avarban gy ment flfel a 2trac, mintha zsinron hztk volna. A sima WR viszont a lefelben volt kezelhetbb, mert a 7 kg slyklnbsg ennek a malmra hajtja a vizet.
A kvetkez llomsunk egy apr kves talajon volt. Itt talltunk egy nagyon meredek lejtt, ahol a ktkerekes lendletvtel nlkl, a lejt aljtl kezdeve simn flment, mg a sima egykerekes csak nekifutsbl tudta megtenni mindezt. Lefel megint a sima volt gyorsabb, mert azzal le is lehet ugratni, mg a ktkerekes nem nagyon szeret sokat lenni a levegben, vagy inkbb a lerkezseket nem veszi olyan simn, mint a msik. Itt elksztettem a fnykpeket az ll motorokrl s indultunk tovbb az egri vr msolathoz, itt is pr fot s jtt a very hard szakasz.
Ez egy iszony kves, hegyre felfel vezet svny, ne haragudjatok, hogy nem fnykpeztem le, de az letemrt kzdttem menet kzben. Csak a cscson tudtunk megllni egy kis pihenre, ht a kilts az pazar volt. Ezrt szeretek endurzni, mert ilyen helyekre lehet eljutni egy ilyen motorral. tkzben egyszer sikerlt leszrni a kormnyt, a simval kzdttem flfel, mg dm a ktkerekessel gy ment elre, mint ks a vajban. Ezutn lejttnk a hegyrl s a krosszplya fel vettk az irnyt.
A plyn csak egy-egy krt mentnk a 2trac-kel, mert olyan kemny volt a plya, mint az aszfalt, ez pedig nem nagyon fekdt ennek a motornak, nemgy a msiknak: az itt lt igazn. Az ugratkat knnyedn vette, a szk fordulkban is sokkal jobban fordult, mint az extrs vltozat.
Hazafel rajtgyakorlatokat vgeztnk sk ton, a kpek tanulsga szerint nagyon jl rajtol a 2trac, ahogy megcsszik a hts kerk, rgtn az els kerkre adja a nyomatkot, ezzel cskkentve az egykerekezsi hajlamot. Ezrt fontos az els kerk hajtsa, hogy mind a kt kerk a fldn tudjon maradni.
Ha valakinek az a clja, hogy minl nagyobb tapadssal tudjon a flfel vezet utakon motorozni, akkor vlassza a ktkerkhajts elnyeivel rendelkez 2trac vltozatot, ami majd egymilli forinttal drgbb, mint az alap vltozat, de sokkal nagyobb lvezet vele motorozni, ha megtallja az ember a neki val terepet. Ezrt az rtbbletrt nemcsak egyel tbb kerkhajtst kapunk, hanem az hlins cscsminsg futmveit s kormnygtljt is. A plusz 7 kg ajndk.
Benk Zsolt
benzso@motorinfo.hu
Mszaki adatok
WR450 WR450 2trac
Motortpus Vzhutses, ngytem, egyhengeres, DOHC 5 szelepes Vzhtses, ngytem egyhengeres, DOHC 5 szelepes
Hengerrtartalom 449 ccm 449 ccm
Furat x Lket 95.0 x 63.4 mm 95.0 x 63.4 mm
Kompresszis arny 12.3:1 12.5:1
Kens Szraz karteres olajozs Szraz karteres olajozs
Karburtor Keihin FCR39H Keihin FCR39H
Gyjtsi rendszer CDI CDI
Indtsi rendszer Bergkaros s elektromos Bergkaros s elektromos
zemanyagtank 8 l 10 l
Olajtank 1.2 l 1.7 l
Vltrendszer vonkes, 5 sebessges vonkes, 5 sebessges
Vgs hajts lnc Els kerk: hidraulikus, hts: lnc
Kuplung tpus olajban fut tbbtrcss olajban fut tbbtrcss
Els felfggeszts Fordtott teleszkpvilla hlins fordtott teleszkpvilla
Hts felfggeszts Lengkar (ttteles) hlins lengkar (ttteles)
Els fk Szimpla trcsa, 224 mm Szimpla trcsa, 250 mm
Hts fk Szimpla trcsa, 219.8 mm Szimpla trcsa, 245 mm
Els gumi 90/90-21 54R 90/90-21
Hts gumi 130/90-18 69R 130/90-18
Els rugt 300 mm 300 mm
Hts rugt 315 mm 315 mm
Hosszsg 2195 mm 2171 mm
Szlessg 830 mm 827 mm
Magassg 1295 mm 1303 mm
lsmagassg 990 mm 998 mm
Tengelytv 1490 mm 1485 mm
Minimlis hasmagassg 370 mm 371 mm
Sajt tmeg 112.5 kg 119.5 kg
|